Khabar Dari Jordan (1)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Tuesday, June 7, 2011

Kerja baruku ;)

Pagi, kadangkala 'overtime' sampai malam. Itulah kerja baruku sebagai guru. Menjaga dan mengajar kanak-kanak memang agak memenatkan. Aku sangat sukakan budak-budak, yang lagi kecil lagi suka. Tapi memang menguji kesabaran. Suaraku ni yang menjadi mangsa keadaan, terpaksa menjerit selalu tegur dan marah. Itulah aku, yang tidak memiliki suara yang kuat,suara aku yang sedikit lembut menurut kata orang ini sudah semakin kehabisan.

Teruslah aku berusaha belajar menjerit sikit, supaya jadi garang. Jika tak mereka memang tak takut dengan aku. Tidak mengapa! aku cuba yang terbaik walaupun sementara saja kerja. Seronok lagi bekerja dari tiada kerja nak buat.Pengalaman memang amat bernilai. Lepas SPM dulu pernah aku bekerja sebagai kerani di sekolah dalam masa yang sama ‘handle’ sukan. Jadi kerani lebih memenatkan, sebab duduk depan komputer saja, dan tangan lebih banyak bergerak, anggota lain diam saja. Apapun semua pekerjaan ada kelebihan dan kelemahan. Apa yang dilakukan mestilah ikhlas dan positif. Sampai bila kerja aku ni ya? tengoklah gane. Sebelum sambung belajar di mana-mana 'U' Okey, itu saja..caw2 dulu..
Wasssalam ;) 

 Kita dihidupkan hari ini.. Bukan untuk menyambung maksiat semalam.. 
 Melainkan untuk kembali mencari keampunan dan keredhaan Allah..

No comments:

Post a Comment

.::Imam Hassan Al-Banna::.

Demi Allah Yang Maha Esa, Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cinta Mu..menitis air mata tatkala merindu…menitis air mata tatkala merasakan semakin menjauh…tetapi janji Allah tetap segar dan mekar tanpa pengkhianatan..kerana ku tetap yakini..Allah menyatakan “Wajiblah cintaKu kepada orang-orang yang berkasih sayang kepadaKu”