Khabar Dari Jordan (1)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Saturday, February 20, 2010

Ape2 jela nak exam..


SALAM..
sedar tak sedar aku dah berada dalam minggu peperiksaan.'Final exam' sudaaaah.Begitu penuh jadual aku pada semester ini dengan banyak agenda dan perkara
.Hal inilah yang manjadi almunasabab aku rasa cepat sangat nak 'exam', kelas pun macam tak cukup je bagi aku.Sebenarnya aku yang rasa camtu,sebab tak cukupkan diri dalam kelas-kelas sblum ni..faham ke ", . Nak exam ni, otak aku terus automatik berfikir, strategi apa aku nak guna utk ulangkaji ni,dalam masa yang masih tinggal nih. yaa! aku pk la sndiri..'bersedia dalam keadaan tidak bersedia' begitulah keadaannya.Macam kita berjihad.ni pun jihad jgk.Ilmu ni utk Islam..

Teringat pulak kisah lalu waktu semester1 di KUIS.Aku datang kuis dengan satu semangat & keazaman yang luar biasa..semangat nak berubah dari semua sudut kehidupan.Dari sudut ibadah,akhlak,kawan,akademik dan lain2.Tak mahu bawa perangai masa sekolah dulu.Tak mau kecewakan umi dan abah lg..aku rancang segala strategi,aku buat pemerhatian dan aku laksanakan.. Aku kira,aku jd budak baik,rajin n 'alim'. Aku target dari awal nak dapat result yang 'power',pointer kasi tinggi melangit...tu dia....Bila datang minggu final exam waktu tu, aku agk 'nervous'.Tak tau apa nak buat,yela br sem1.so,aku trus cari soalan2 lepas..tanya kawan2..n aku tgk markah midterm setiap subject.Masa midterm pun aku cuba buat yang terbaik & risau sgt klu xdpt jwb.hehe smpi 'call' umi sedih tU..... "mi,akak rasa cam xdapat jawab la midterm td,jawab salah" , umi pn bg kata2 smgt
.
. ( lagi? akn dtg..sambungan ). ", (1)

NIAT + USAHA + DOA + TAWAKKAL = Berjaya or tidak -terima. ",

No comments:

Post a Comment

.::Imam Hassan Al-Banna::.

Demi Allah Yang Maha Esa, Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cinta Mu..menitis air mata tatkala merindu…menitis air mata tatkala merasakan semakin menjauh…tetapi janji Allah tetap segar dan mekar tanpa pengkhianatan..kerana ku tetap yakini..Allah menyatakan “Wajiblah cintaKu kepada orang-orang yang berkasih sayang kepadaKu”